”Profesjonalnie o sprzątaniu”- tak w skrócie można by określić tematykę szkolenia firmy VOIGT, której odbiorcami byli nie tylko uczniowie i ich opiekunowie – nauczyciele, ale również pracownicy administracyjni naszej szkoły. Szkolenie przeprowadził przedstawiciel firmy, Pan Adam Góra.
Już na samym jego początku pojawił się miły akcent, a mianowicie wręczenie nagród dla tegorocznych finalistek Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej – Aldony Przychodzkiej i Moniki Chmiel od firmy VOIGT. Przy tej okazji warto dodać, że firma VOIGT jest głównym sponsorem i patronem Olimpiady. Uczniowie klas hotelarskich i gastronomicznych oraz pozostali obecni na warsztatach szkoleniowych w dniu 20 lutego br mieli możliwość pogłębienia swojej wiedzy z następującej tematyki:
- Utrzymanie czystości: (czym jest sprzątanie, jaka jest rola personelu sprzątającego, rozpoznawanie i charakterystyka występujących zanieczyszczeń, rodzaje kolorów ściereczek w zależności od czyszczonej nawierzchni).
- Środki chemiczne ich rodzaje i zastosowanie (skala pH, środki alkaliczne, środki kwaśne, różnice między chemią popularną a profesjonalną, przygotowanie roztworów roboczych).
- Podstawowe technologie sprzątania (ręczne technologie sprzątania posadzek, sprzątanie sanitariatów, mycie powierzchni szklanych).
- Czynniki decydujące o jakości sprzątania – koło Sinner’a.
- Zapoznanie z instrukcją (bhp, dezynfekcji rąk, higienicznego mycia rąk, higieny na stanowisku pracy, higieny osobistej pracowników, higienicznego korzystania z WC dla pracowników).
- Przepisy formalno – prawne dotyczące preparatów chemicznych.
- Dokumentacje technologiczne na obiekcie gastronomicznym.
- Technologie utrzymania czystości w obszarach:
- toalet ogólnodostępnych
- ciągów komunikacyjnych i pomieszczeń ogólnodostępnych (sal konferencyjnych)
- restauracyjnych – sal konsumpcyjnej
- kuchenno – gastronomicznychEksploatacja zmywarek gastronomicznych
- Wymogi HACCP
- Bezpieczeństwo w procesach sprzątania.
- Ekologia.
Szkolenie trwało cztery godziny lekcyjne i – jak wynika z opinii zarówno uczniów i nauczycieli – zostało przeprowadzone w bardzo atrakcyjny sposób, Prowadzący angażował uczniów w proces szkolenia. Młodzież asystowała przy pokazach, odpowiadała na liczne pytania, otrzymując za udzieloną odpowiedź nagrodę (gadżety reklamowe firmy). Ciekawa prezentacja mulimedialna oraz liczne zagadki przygotowane dla uczniów dodatkowo wpłynęły na wysoki poziom szkolenia.
Wiadomości nabyte podczas szkolenia dotyczące technologii utrzymania czystości obiektów hotelowych i gastronomicznych z całą pewnością pozwolą na lepsze przygotowanie uczniów do egzaminów zawodowych.
red. Barbara Kozłecka