CIEKAWA BIOLOGIA

Transport wody w roślinie.

Uczniowie klasy trzeciej Technikum żywienia i usług gastronomicznych w ramach lekcji biologii obserwowali drogę przepływu wody i soli mineralnych w roślinie. W tym celu umieścili kwiaty różnych roślin w roztworach atramentu. Po kilku godzinach na płatkach kwiatów pojawiły się barwne, granatowe paski, wskazujące na położenie tkanki przewodzącej wodę. Najładniejszy efekt uzyskali Adam Klimczak i Kasia Czajka. Oceńcie sami.

Uczniowie przeprowadzili również doświadczenie, aby sprawdzić, przez którą część liścia roślina traci najwięcej wody. Do eksperymentu wykorzystano liście posmarowane olejem odpowiednio po górnej, dolnej albo obu stronach, które pozostawiono w probówkach z wodą. Po kilkudziesięciu godzinach sprawdzono ubytek wody w probówkach. Wyniki okazały się zgodne z przewidywaniami, czyli postawioną hipotezą – aparaty szparkowe zlokalizowane są na spodniej stronie liścia.

Nauka poprzez obserwacje i doświadczenia jak zawsze jest dla uczniów najprzyjemniejsza, na długo pozostaje w pamięci.

Zdjęcia wykonała Kinga Hurkała.

D.N – Z

[su_animate]

zobacz-galerie-zdjec[/su_animate]

Podziel się swoją opinią